dinsdag 19 mei 2015

Een zomerjas met zwanen

Bij Spoonflower.com kocht ik laatst, naast het vrolijke fruit-en-groenten-stofje waar ik keukenschortjes en een boodschappentas van maakte, nog twee andere stoffen, waaronder een mooie stof van ontwerpster Andrea Lauren met geometrische/origami zwanen...


Nu de winter eindelijk voorbij is en Sterre's winterjas de kast in kan, bleek dat het 'tussen'jasje dat ik afgelopen herfst voor Sterre maakte nu toch echt te klein is geworden. De mouwen zijn te kort en het jasje gaat ook niet erg makkelijk meer aan. Ze groeit hard. Dat sowieso. Tijd voor een nieuwe dus...


Het mintgroene jasje was de eerste die ik maakte en veroorzaakte nog heel wat kopzorgen vorig jaar. Nu ik het patroon en de werkwijze inmiddels begrijp ging het maken van nr. 2 een HEEL stuk sneller en makkelijker. Dit keer heb ik de sierzakjes wel weggelaten want het zwanenstofje is al druk genoeg..



Het jasje is gevoerd met een dun laagje fleece en rondom stikte ik een paspelbandje mee in exact de juiste kleur. Hoera voor deze vondst! 



Op weg naar de kinderopvang in haar nieuwe jas. En haar portemonneetje moest en zou meegaan.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten